fotografujeme

Cesta za zeleným světlem… aneb focení polární záře

Cesta za zeleným světlem… aneb focení polární záře

30. června 2016 | fotografujeme | Tomáš Dolejší

Co je to polární záře, jak se fotí, kdy a kam za ní vyrazit, co nás může při focení potkat, to všechno a ještě něco dalšího se dozvíte v tomto článku.

Jak velkou vybrat odraznou desku?

Jak velkou vybrat odraznou desku?

17. května 2016 | fotografujeme | Tomáš Dolejší

Mezi fotografy se často řeší výběr odrazné desky. Pomineme nyní otázku zda-li odraznou desku pořídit a vrhneme se rovnou na téma: jak velkou odraznou…

Svět jedna ku dvěma

Svět jedna ku dvěma

28. dubna 2016 | fotografujeme | Ondřej Neff

Jaký je správný poměr stran v obrázku? Kompakty a čyřtřetinový formát má poměr stran 4:3, takže fotky se hodí na tisk ve formátu A. Zrcadlovky mají poměr stran 3:2 a ten mají pohlednice 10:15. Ale musí to tak být vždycky? Hrál jsem si dnes s formátem 2:1.

Recenze: Olympus OM-D E-M10 Mark II: podařené retro

Recenze: Olympus OM-D E-M10 Mark II: podařené retro

27. dubna 2016 | fotografujeme | Milan Šurkala

CSC fotoaparáty od Olympusu jsou hodně populární a my se dnes podíváme na OM-D E-M10 Mark II. Ten je nejlevnějším zástupcem řady OM-D, to ale nijak zvlášť neprojevilo na jeho schopnostech. Vyzkoušeli jsme i vylepšené videosekvence.

Děčín focený dronem

Děčín focený dronem

26. dubna 2016 | fotografujeme | Ondřej Neff

Ladislav Vejtruba prošel vůbec prvním ročníkem mé Dílny. V březnu se výborně umístil v naší průběžné soutěži a když jsem mu blahopřál, vyprávěl mi, jak fotí dronem. Vyprávěl a poslal i fotky. O focení dronem jsem tu už několikrát psal, před dvěma roky jsem tu představoval kvadroptéru DJI Phantom 2 Vison+ . S tímto dronem jsme si později i zalítal a udivila mě jeho stabilizace, která byla fenomenální – ve srovnání s první generací této kvadroptéry. Ladislav Vejtruba používá následující generaci, tedy typ DJI Phantom 3 Advanced.

Ovládněte umění fotomakeupu

Ovládněte umění fotomakeupu

26. dubna 2016 | fotografujeme |

Kurz je určen náš kurz pro začínající i pokročilé fotografy/ky a modelky, kteří by rádi sami vytvářeli dokonalou vizáž a stali se nezávislými na službách vizážisty. Je také přínosem pro začínající vizážisty/ky, kteří si chtějí rozšířit své znalosti z oboru vizážistiky o základy foto make-upu. Kurz je ale vhodný i pro širokou veřejnost, dívky, slečny, paní, ale třeba i muže, kteří si chtějí osvojit základní dovednosti v líčení a vědět, jak se sami nalíčit na focení, aby výsledná fotografie byla co nejlepší. Co vás na kurzu čeká? Naším cílem je, abyste si z kurzu odnesli co nejvíce teoretických znalostí a tzv. “vychytávek“ z praktické zkušenosti vizážistů a abyste byli schopni nově nabyté dovednosti s úspěchem aplikovat v praxi. Jaký je vůbec rozdíl mezi běžným a fotografickým make-upem? Jak připravit pleť na líčení a vyvarovat se nejběžnějších chyb? Jak pomocí make-upu korigovat nedostatky, vyzdvihnout přednosti a vytvořit dokonalý foto make-up? Kde nakoupit vhodná líčidla za dobré ceny, spousta rad, triků z vizážistického zákulisí. Toto a ještě mnohem více se naučíte na našem kurzu. Celá akce se bude živě přenášet po internetu, pokud se zúčastníte přímo na místě, získáte navíc bonusy uvedené nahoře v úvodu workshopu. Hlavní výhodou účasti na kurzu bude to, že můžete své otázky osobně konzultovat s lektorkou, stylistou, hairstylistou a lektorem fotografování.

Svícení v produktové fotografii

Svícení v produktové fotografii

19. dubna 2016 | fotografujeme |

Snad každý uživatel digitálního fotoaparátu uvažuje nad tím, jak zlepšit výsledek svých fotografií. Jedni proto, aby dostali ze svého přístroje maximum pro své potěšení, druzí třeba z důvodů, aby výsledné fotky měly skutečně špičkovou kvalitu a bylo je možné využít v komerční branži. Na tomto kurzu se seznámíte se základy reklamní a produktové fotografie do té míry, abyste byli schopni fotografovat své první komeční zakázky.

Základy ovládání fotografických blesků

Základy ovládání fotografických blesků

1. dubna 2016 | fotografujeme |

Správné světlo je první předpoklad pro vznik dobré fotografie. Zajímavé světlo může udělat fotografii zcela unikátní. Systémový blesk je jeden z největších pomocníků každého fotografa. Je to příslib dobré fotografie, který se vejde do kapsy. Ale mnoho fotografů systémový blesk nemá rádo a vyhýbá se jeho používání. Ukážu vám, jak se několika jednoduchými triky promění váš blesk ze zabijáka atmosféry v nenápadného pomocníka. Provedu vás a naučím vás jak se zorientovat ve spoustě nastavení, které současné blesky nabízí. Až se s bleskem spřátelíme, přibereme do party další blesk a začneme opravdu kouzlit.

Jak čistit objektivy? Pár základních rad pro začátečníky

Jak čistit objektivy? Pár základních rad pro začátečníky

31. března 2016 | fotografujeme | Helena Vyplelová

Moderní objektivy jsou jemná optická zařízení, kterým je třeba věnovat patřičnou péči. Hromadění nečistot může vést k problémům, které vyřeší pouze odborný servis. Jak takovým situacím předcházet?

Akt s Romanem Sejkotem

Akt s Romanem Sejkotem

22. března 2016 | fotografujeme |

Naučte se fotit akt v přímém přenosu se špičkovým profesionálem Romanem Sejkotem. Můžete se těšit na inovativní přístup a náhled na tento fotografický žánr. Bonus bude variace na 50 odstínu šedi. Sami jsme zvědaví jak to dopadne. Ke kurzu dostanete navíc dvě hodiny pronájmu fotoateliéru. Ty budete moci využít do 6 měsíců a otestovat si co jste se naučili.