fotografujeme

Jak na fotografie mléčné dráhy při světelném smogu

Jak na fotografie mléčné dráhy při světelném smogu

9. srpna 2014 | fotografujeme | Jan Kalfus

Mléčná dráha je vděčný objekt pro fotografování, pokud se chcete začít věnovat astrofotografii. Samotné pořízení snímku však není zcela jednoduché, zvláště v oblastech se silným osvětlením

Krajinářská fotografie – jak si usnadnit život

Krajinářská fotografie – jak si usnadnit život

7. srpna 2014 | fotografujeme | Václav Krpelík

V článku „Proč expozici neřeším“ jsem nedávno prozradil několik „fíglů“, díky kterým si s expozicí v krajinářské fotografii poradí opravdu každý. Krajinářská fotografie ale není pouze o expozici. Je potřeba mít pod kontrolou fotoaparát, zvyknout si na práci se stativem a panoramatickou hlavou, vědět kam a jak zaostřit objektiv, naučit se pracovat s hloubkou ostrosti, zdokonalit se v plánování a v neposlední řadě je nutné vypěstovat si cit pro kompozici, světlo, získat schopnost mít vize a naučit se je realizovat. To vše se tentokrát pokusíme shrnout v tomto článku.

Polopatě: Pozor na doteky

Polopatě: Pozor na doteky

6. srpna 2014 | fotografujeme | Ondřej Neff

Málo nad hlavou, pozor na střed a osy a pozor na doteky a na to, co je za motivem, to jsou varování, která slyší posluchači mé Dílny při každém semináři. Někdy stačí maličkost, abychom se nežádoucím dotekům vyvarovali. A stejně se vyskytují na fotkách pořád... i na mých :-) . Ukažme si na příkladech co to ty doteky jsou. Zde je kompozice postavená na výrazných tvarech. Je naprosto vyloučené, aby se dotýkaly! A vida, tady to uletělo:

PhotoHint: Jak na infračervenou fotografii

PhotoHint: Jak na infračervenou fotografii

31. července 2014 | fotografujeme | Tomáš Drozd

Baví vás fotografování krajiny a rádi byste zkusili něco netradičního? Proč nezkusit infračervenou fotografii (dále jen IR fotografie). Krajina se dá fotografovat v každém ročním období, nicméně pro získání hezkých fotek v létě si budete muset hodně přivstat nebo dlouho počkat na západ slunce. Z tohoto pohledu je IR fotografie zajímavá volba, protože velké množství světla nebo dokonce polední slunce je pro IR fotografii ideální. Ostatně to byl i jeden z důvodů, proč jsem začal s IR fotografií experimentovat - prostě jsem byl líný brzy vstávat a večer už se mi nechtělo:-)

Čím fotografovat sport, 2. díl

Čím fotografovat sport, 2. díl

18. července 2014 | fotografujeme | Luděk Bouška

V prvním díle jsme psali hlavně o tom, jaký objektiv je na focení sportu vlastně vhodný. Ale velmi záleží také na tom, na jaký fotoaparát ho chcete nasadit. Právě vlastnosti těla mohou mít zásadní vliv na to, jestli se vám podaří vysněný záběr vůbec vyfotit.

Hledání uzlového bodu (Nodal point)

Hledání uzlového bodu (Nodal point)

17. července 2014 | fotografujeme | Ondřej Neff

Minulý týden jsem tu připomněl pojem z vyšší dívčí pro panoramatickou fotografii. Fotoaparát se při panoramování má otáčet kolem uzlového bodu svého objektivu. No jo, ale kde je? Čtenář Pavel Juránek mi tlumočil radu, jak to jednoduše udělat: číst dál

Checklist pro noční časosběrné video

Checklist pro noční časosběrné video

14. července 2014 | fotografujeme | Petr Březina

Na fotografování časosběrného videa je třeba se důkladně připravit, je to podobné, jako když se chystáte fotit panorama – před samotným stiskem spouště je nutné udělat řadu úkonů, aby byl zaručen povedený výsledek. V případě časosběru je však těchto úkonů mnohem více, než byste možná čekali. a na ...

Jak se fotí stíhačky F16 za letu

Jak se fotí stíhačky F16 za letu

11. července 2014 | fotografujeme | Luděk Bouška

Seržant Larry Reid Jr. je fotoreportérem US Air Force a jedním ze dvou oficiálních fotografů leteckých skupin Air Demonstration Squad a Thunderbirds. Podívejte se na velice pěkné video, kde popisuje své vybavení, způsob fotografování a také jaké to je, fotit při rychlosti přes 500 mil za hodinu.

9 tipů pro tvorbu časosběrného videa noční oblohy

9 tipů pro tvorbu časosběrného videa noční oblohy

10. července 2014 | fotografujeme | Jan Kalfus

Časosběrná videa noční oblohy stále neztrácejí na oblibě. Přinášíme několik tipů, které oceníte, pokud se pustíte do tvorby svých vlastních.

Čím fotografovat sport, 1. díl

Čím fotografovat sport, 1. díl

4. července 2014 | fotografujeme | Luděk Bouška

Při focení sportu se budete potýkat s několika okolnostmi, které mají zásadní význam pro to, jak vlastně dopadne výsledná fotka. Je to především rychlost pohybu a množství světla, které budete mít k dispozici. Na použité technice hodně záleží, jestli se vám záběr podaří přesně tak, jak jste si přáli. Začneme výběrem vhodného objektivu.