fotografie.xfanta.net
články
 

vše co jste kdy chtěli vědět o fotografování ...

Nový fotografický papír HP

Nový fotografický papír HP

29. dubna 2004 | aktuality | Ondřej Neff

Společnost HP představuje nový fotografický papír, díky kterému je tisk digitálních fotografií dostupnější. Každý zákazník tak získává možnost vyzkoušet si ekonomickou alternativu tisku fotografií, a to na fotografický papír HP Everyday Photo Paper. Ten je nyní dodáván v praktických velikostech 10 x 15 cm v balení po 100 listech a rovněž v novém balení po 25 listech formátu A4.

 
FLOG - Použití sekvenčního fotografování

FLOG - Použití sekvenčního fotografování

28. dubna 2004 | fotografujeme | Ondřej Neff

Sekvenční fotografování je běžná funkce. Nabízejí ji i velmi jednoduché přístroje, někde u cenového dna. Obvykle je chápeme jako nějakou hříčku, něco jako "rozložené video". Sekvenční fotografování ale nemusí nutně sloužit jenom k zachycení série. Je to vynikající pomocník při zachycování momentek z rychlých dějů.

 
Nikon D70

Nikon D70

26. dubna 2004 | recenze a testy | Ondřej Neff

Jednooká digitální zrcadlovka s výměnnými objektivy Nikon D70 se opozdila několik měsíců za Canonem D300 coby přístroj profesionální kategorie s cenou pod 1000 dolarů. Musím hned v prvním odstavci upozornit, že se odmítám pouštět do úvah, který z obou modelů je lepší a který z nich je třeba si koupit, pokud někdo chce do této kategorie investovat. Canon má tu výhodu, že byl na trhu první, Nikon má tu výhodu, že je na trhu nový. Jaký je Nikon D70?

 
Odstraňujeme aberaci v programu Zoner Media Explorer 6.0

Odstraňujeme aberaci v programu Zoner Media Explorer 6.0

23. dubna 2004 | úpravy a zpracování | Ondřej Neff

Barevná vada, chromatická aberace - různé názvy označující týž jev: fialové kontury na rozhraní vysokých jasů a temných tónů, převážně v okrajových oblastech obrazu. Jakmile jsou snímky mírně rozostřené a mírně přeexponované, jev bývá výraznější. Někdy se ale nečekaně projeví i uprostřed obrazu. Editační modul obrazového manažeru tuzemské produkce Zoner Media Explorer 6.0 dovede tento nešvar odstranit.

 
První zkušenosti s přístrojem Nikon D70

První zkušenosti s přístrojem Nikon D70

22. dubna 2004 | fotoaparáty | Ondřej Neff

Jednooká zrcadlovka Nikon D70 je přirozeně v centru zájmu našich čtenářů a jsem rád, že mám ve spolupráci se závodem Megapixel přístroj k disposici - kit tělo + objektivy 28-80G + 70-300G (cena 42990 Kč). Používal jsem ho m.j. včera na semináři IDIFu Domácí ateliér (příští se koná 26.5. a 23.6.), kde si ho mohli vyzkoušet i frekventanti. Výsledky byly zajímavé.

 
NeatImage 4.0

NeatImage 4.0

20. dubna 2004 | software | Ondřej Neff

Před časem jsem tu recenzoval verzi 2.0 zajímavého softwaru zaměřeného na odstraňování šumu. Ze stránky NeatImage si teď můžete stáhnout už jeho čtvrtou verzi, přičemž DEMO není časově limitované - je to freeware, které můžete k nekomerčním účelům používat. Výsledky tohoto softwaru jsou velmi dobré.

 
Nikon Coolpix 5200

Nikon Coolpix 5200

19. dubna 2004 | recenze a testy | Ondřej Neff

Na letošní PMA v Las Vegas představil Nikon dvojici Coolpixů označenou 4200 a 5200, v podstatě identické přístroje, jeden čtyř a druhý pětimegový. K disposici jsme měli druhý z nich. Ke znamenitostem patří nový procesor, o němž výrobce prohlašuje, že je odvozen z technologií použitých u jednookých zrcadlovek Nikon. Malý, lehký, šikovný do kapsy, nenáročný na obsluhu se slušným výkonem a slušnými výsledky. U fotek do A4 nemáte důvod čím si lámat hlavu.

 
Sony DSC-P100

Sony DSC-P100

14. dubna 2004 | recenze a testy | Ondřej Neff

Péčkovou řadu snad netřeba našim čtenářům představovat - různých modelů bude brzy už dvacet! Všechny jsou typické podlouhlým tvarem a asymetricky umístěným objektivem. Je v nich značné rozpětí cenové i kvalitativní. Dříve platilo, že dvouciferné jsou prostší než jednociferné, jenže pak přišla P10ka a bylo po systému. Aby se to nepletlo, máme tu teď stovku. Nebádejme ale nad jménem. Je to jednoduše ovladatelný pětimegový kompakt se skvělým obrazem.

 
Kontrast a barevnost

Kontrast a barevnost

9. dubna 2004 | fotografujeme | Ondřej Neff

Kontrast a barevnost jsou na lépe vybavených aparátech volitelné funkce. Není dobře je nechat ležet ladem. Vzájemně spolu nesouvisejí. Kontrast do určité míry reguluje způsob, jakým se na obrázku interpretuje rozdíl mezi jasy a stíny. Bylo by krásné, kdyby to bylo skutečně plně regulovatelné - ušetřili bychom si mnoho starostí.

 
Mají efekty smysl?

Mají efekty smysl?

9. dubna 2004 | fotografujeme | Ondřej Neff

Digitální fotoaparáty často nabízejí několikerý způsob záznamu: barevný a pak "efektní", tedy v odstínech šedi, v hnědé tónině, eventuálně v redukci na černou a bílou, v solarizaci nebo negativu. Vždycky jsem tvrdil, že tyto efekty nemají smysl - a pokud jsem měl o tomto tvrzení nějaký stín nejistoty, po experimentálním focení padl.

 
články recenze a testy | fotoaparáty | objektivy | fotografujeme | úpravy a zpracování | příslušenství | tvorba | software | výstavy | soutěže | rozhovory | fotobanky | knihy | pojmy | aktuality
předchozí další
fotografie.xfanta.net © 2007 - 2017 powered by xpublisher