úpravy a zpracování

Jak archivovat fotografie

Jak archivovat fotografie

19. listopadu 2014 | úpravy a zpracování | Tomáš Dolejší

RAW, JPG, TIFF, DNG,... to vše jsou digitální formáty, ve kterých lze fotografie archivovat. A teď si položme velmi záludnou otázku - který z těchto formátů si pro archivaci vybrat? Je lepší uchovávat fotky jen v RAWech? Nebo je lepší TIFF či JPG? A co třeba univerzální DNG? Odpovědi nejen na tyto otázky naleznete v dnešním článku. Díky němu již budete příště vědět, v jaké podobě své snímky archivovat.

Tihomir Lazarov: V hlavní roli příběh

Tihomir Lazarov: V hlavní roli příběh

13. listopadu 2014 | úpravy a zpracování | Helena Vyplelová

„Důležitější než to, co držíte v ruce, je to, co máte mezi ušima.“ Tak zní krédo bulharského fotografa Tihomira Lazarova, které se snaží uplatnit i ve svých fotografických projektech.

Sjednocení barev u portrétu v Adobe Photoshopu

Sjednocení barev u portrétu v Adobe Photoshopu

14. října 2014 | úpravy a zpracování | Tomáš Muška

Při focení lidí už podvědomě tušíte, že na snímku bude jejich pokožka místy více doruda a místy více dožluta. Typicky třeba hlava, ruce a nohy budou odlišné. Jak tedy sjednotit barvu pokožky?

Pryč s dráty v krajině

Pryč s dráty v krajině

10. října 2014 | úpravy a zpracování | Ondřej Neff

Na celém světě jsou všude nějaké dráty, které ruší na fotce. Prosím o informaci, nebo návod jak se jich zbavit, píše mi pan J.N. Rada číslo jedna zní – obrňte se trpělivostí! Tu budete potřebovat, ať na to půjdete všelijak. Automaty Existují rozmanité zásuvné moduly a samostatné programy, určené k oddrátování fotek. Zkušenosti mám nehorší. Vyzkoušejte si třeba WirePilot stojí třicet euro, což je do tisícovky Kč. Zde ukázka prostředí a zadrátované fotky: číst dál

Změna barvy a dynamiky snímku v Adobe Photoshopu

Změna barvy a dynamiky snímku v Adobe Photoshopu

25. září 2014 | úpravy a zpracování | Tomáš Muška

Stává se, že vyfotografujete skvělou fotku, které ale přesto něco chybí? Třeba u objektu v pohybu není ta správná barva. Pro šikovného editora to obvykle není problém, jen je třeba zvolit vhodné nástroje.

Přechodový filtr fyzický a digitální

Přechodový filtr fyzický a digitální

4. září 2014 | úpravy a zpracování | Ondřej Neff

Na popud pana J.V. jsem se tu před měsícem zabýval digitálním přechodovým filtrem . Ale on chtěl srovnání těch dvou, digitálního a fyzického! Dostal jsem se k tomu až teď. Takže jsem pořizoval dvojice záběrů, vždy bez filtru v RAW i JPEG a s přechodovým filtrem B&R (blíže viz zde). Zde jsou ony obrázky bez úpravy, jak jsem je pořídil Canonem 7D s objektivem Canon 10-22. číst dál

Přechody v Lightroomu: mocný nástroj v praxi

Přechody v Lightroomu: mocný nástroj v praxi

1. září 2014 | úpravy a zpracování | Tomáš Dolejší

Chcete umět pěkně ztmavit nezajímavou oblohu? Oteplit obilné pole nebo paprsky světla pro dodání letní atmosféry? Nebo třeba prosvětlit fotografované lidi? K tomu všemu se perfektně hodí přechody, které nabízí Adobe Lightroom (stejně tak i Camera RAW). V dnešním návodu si ukážeme, jak v praxi správně používat přechody v Lightroomu pro dosažení perfektních výsledků.

Vyvážení bílé kreativně

Vyvážení bílé kreativně

28. srpna 2014 | úpravy a zpracování | Tomáš Dolejší

Vyvážení bílé bývá často považováno za rutinní "nutnost" pro dosažení barevné věrnosti fotografií. V praxi jde většinou o to nastavit takové vyvážení bílé, které bude produkovat barvy odpovídající realitě. Jenže ona to ve skutečnosti nemusí být taková nuda. V tomto článku si ukážeme, že vyvážení bílé lze použít i jako vcelku dost kreativní nástroj pro dosažení zajímavějších fotek.

Rychlá retuš portrétu v Zoner Photo Studiu

Rychlá retuš portrétu v Zoner Photo Studiu

26. srpna 2014 | úpravy a zpracování | Tomáš Muška

Většina fotografů má za to, že Zoner Photo Studio je fotoeditor vhodný spíše na katalogizaci a archivaci fotografií nebo velmi jednoduché úpravy či použití speciálních a kreativních filtrů. Není to úplně pravda.

Barva dodává náladu vašim fotografiím

Barva dodává náladu vašim fotografiím

19. srpna 2014 | úpravy a zpracování | Tomáš Muška

Vyfotili jste skvělou fotografii, dokonale ji vyretušovali, ale pořád jí něco chybí? Přidejte jí vhodnou atmosféru za pomoci trochy barevného ladění, a to hned několika postupy.